Boğaziçi, Twitter paylaşımında Avrupa’nın birincisi

Photo: 

World 100 Reputation Network, dünya çapında üniversitelerin Temmuz, Ağustos ve Eylül aylarını kapsayan raporunu yayınladı. Rapora, dünya genelinde 33 ülkeden 252 üniversite dâhil edildi. Times Higher Education (THE), QS, ARWU ve US News and Reports’un verilerine dayanarak hazırlanan sıralamaya dünyanın önde gelen üniversiteleri dâhil edilirken, üniversitelerin Twitter etkileşimleri dört istatistiksel veri üzerinden değerlendirildi. Retweetlenen tweetlerin yüzdesi, ulaşılan retweet yoğunluğu, beğenilen tweet yüzdesi, ulaşılan beğeni miktarı üzerinden yapılan değerlendirme neticesinde ortaya çıkan puanlar sıralandı. Dünyanın önde gelen MIT, Harvard, Princeton, Yale ve Cambridge gibi üniversitelerini Twitter etkileşiminde geride bırakan Boğaziçi Üniversitesi resmi Twitter hesabından yaz aylarında atılan 1.322 tweetin yüzde 75’i takipçileri tarafından retweet edilirken, yüzde 82’si de beğenildi.

Boğaziçi Üniversitesi Kurumsal İletişim Direktörü Metin Göksel, üniversite olarak Twitter hesaplarının yönetimi hakkında şu bilgileri verdi:

“Şu anda üniversitemizin resmi hesabının 80 bine yakın takipçisi bulunuyor ve bu sayı düzenli olarak artıyor. Genel olarak hemen hemen her gün okul tarafından hazırlanan ve yayınlanan haber paylaşımlarına yer veriliyor. Ortalama olarak günde iki tweet paylaşıyoruz. Tanıtım dönemlerinde bu sayı artabiliyor. Ancak burada öğrencilerimiz, mezunlarımız veya akademisyenlerimiz hakkında gelişmelere yer vermeye, kurumun başarıları ve çalışmalarını duyurmaya ve en önemlisi de akademik araştırmalarımızı anlatmaya çalışıyoruz. İzleyiciler bir üniversiteden ürettiği bilgiyi paylaşmasını bekliyor. Buna özellikle özen gösteriyoruz.”

EKİP ÖĞRENCİLERDEN OLUŞUYOR

Haber içeriklerinin iletişim birimi tarafından üretildiğini, Twitter hesabını ve okulun diğer tüm resmi hesaplarını Kurumsal İletişim Ofisi’ne bağlı olarak çalışan ve tümüyle okul öğrencilerinden oluşan bir ekip yönettiğini belirten Göksel, “Öğrenciler okulun bir parçası ve paylaşımlar da bunu özetlemeli. Bunun için paylaşımlarda öğrencilerle ilgili gelişmelere yer veren içerikler yer alıyor. Öğrenci kulüplerine ve bu kulüplerin faaliyetlerine de düzenli olarak yer veriliyor. Bunların dışında hazırlanan özel temalı içeriklerle öğrencilerin nabzı tutulmaya çalışılıyor. Ekibin öğrencilerden oluşması bunun için çok büyük bir avantaj” değerlendirmesini yaptı.