Boğaziçi’ne özel sosyal medya ağı Boğaziçi Network, Mezunlar Ofisi’yle güçleniyor

Photo: 

2014 yılında Boğaziçi Üniversitesi Mezunlar Derneği (BÜMED) ve Boğaziçi Üniversitesi İş İnsanları Derneği (BRM) tarafından kurulan Boğaziçi Network, artık Boğaziçi Üniversitesi Mezunlar Ofisi’nin çatısı altında faaliyetlerine devam edecek. Boğaziçi Üniversitesi Mezunlar Ofisi Koordinatörü Nihal Albayrak, Boğaziçili mezun, öğrenci, akademisyen ya da çalışan tüm Boğaziçi Üniversitesi bileşenlerinin tek bir çatı altında buluşacağı yeni yapılanmayla, mezun ve üniversite iletişiminin daha da güçleneceğini ve iki yönlü olarak sürdürülebileceğini vurguluyor.

 

Boğaziçi Network, 2014 yılından beri Boğaziçili öğrenci, akademisyen, çalışan ve mezun tüm bileşenlerin birbirine ulaşmasını, deneyimlerini paylaşmasını ve çeşitli alanlarda iş birlikleri kurmasını kolaylaştıran bir iletişim platformu olarak hizmet veriyor. Platformun artık Kurumsal İletişim Ofisi bünyesinde çalışmaya başlayan Mezunlar Ofisi çatısı altında işleyecek olması da üniversiteye bağlı güçlü bir camia oluşturulmasında önemli bir adım olarak görülüyor.

İki yönlü bir iletişim ağı

Boğaziçi Network’ün Boğaziçi Üniversitesi Mezunlar Ofisi çatısı altında çalışmalarına devam etmesinin önemi, Mezunlar Ofisi Koordinatörü Nihal Albayrak’a göre iki yönlü bir iletişim ağı kurabilmekten geliyor: “Mezunlar Ofisi olarak zaten mezunlarımızla sürekli iletişim halindeyiz, her hafta onlara üniversiteye dair haberler veriyoruz, ilgilenebilecekleri etkinlikleri duyuruyoruz, aylık bülten yolluyoruz. Bu sayede Boğaziçi camiasından haberdar olmalarını ve bu camianın içinde kalmalarını sağlıyoruz ama bu tek taraflı bir iletişim yöntemi ve yeterli değil. Boğaziçi Network ile ise iki yönlü bir iletişim ağı kurmuş olacağız ve mezunların da üniversiteye çok kolay ulaşabilmesini sağlayacağız.”

“Boğaziçi’ne özel bir sosyal medya ağı: Boğaziçi Network”

İş birliği hakkında bilgi aldığımız Mezunlar Ofisi Koordinatörü Nihal Albayrak, “Boğaziçi Üniversitesi eğitim ve araştırmada Türkiye’de öncü bir kurum ve bu öncü konumunu sürdürebilmesinin en önemli şartlarından biri Boğaziçi camiasının desteği. Bunun için de o camianın birbiriyle ilişkili şekilde ve Boğaziçili olmaya dair bir aidiyet duygusu içinde hareket etmesi çok önemli. Boğaziçi Network zaten altı yıldır bu aidiyetin oluşturulmasına yönelik çalışan bir platformdu, bundan sonra da yenilenen yapısıyla bu işlevini yerine getirmeye devam edecek,” sözleriyle iş birliğinin arkasındaki motivasyonu açıklıyor.

Boğaziçi Network platformundaki herkesin kendine ait birer profili var ve bu profiller mezun ve öğrencilerin birbirlerine çok daha kolay ulaşmasını sağlıyor. Nihal Albayrak, platformun Boğaziçi’ne özel bir sosyal medya ağı gibi düşünülebileceğini söylüyor ve şunları ekliyor: “Herkes profilinde yaşadığı şehre, yaptığı işe, eğitim bilgilerine yer verebiliyor ve bir mezun çok kolay bir şekilde kendi döneminden ve bölümünden arkadaşlarına ulaşabiliyor. Ayrıca gelişkin arama motoru sayesinde sektöre göre aramak yapmak da mümkün. Tek tıkla belirli bir sektörde çalışan mezunlara ulaşılabiliyor. Bunun dışında kendinize ait profil oluştururken mentorluk verebileceğiniz alanları ve o dönem ihtiyaç duyduğunuz destekleri işaretliyorsunuz ve o alanda danışmanlık almak ya da vermek isteyen kişi kolayca size ulaşabiliyor. Platformun bu işlevini Boğaziçi Üniversitesi Kariyer Merkezi’yle iş birliği halinde daha da geliştirmeyi ve Kariyer Merkezi’nin kontrolünde daha çok sayıda mezun ve öğrenciyi birbirine bağlayacak kariyer danışmanlığı sistemini çevrimiçi platforma taşımayı planlıyoruz. Örneğin belirli bir alanda destek ve dayanışma arayan öğrenci bu ihtiyacını tüm platform üyelerine görünür şekilde yayınlayabilecek ve taraflar birbirine çok daha kolay ulaşabilecek.”

İlgi alanlarına özel çalışma grupları

Albayrak, Boğaziçi Üniversitesi mezunlarının iş dünyasında da yönetici konumlarda olduğunu hatırlatıyor ve Boğaziçi Network’un iş ilanları bölümünün işe alım yapacak mezun ve iş arayan Boğaziçilileri birbiriyle iletişime geçirmede önemli bir işlevi olduğunu ifade ediyor. Aynı zamanda “Business Directory” bölümü ile kendi işini kuran Boğaziçili girişimcilerin girişimlerini tanıtabilecekleri bir alanın da Boğaziçi Network’te olduğunu belirtiyor.

Platformda yer alan özelliklerden biri de ilgi alanlarına göre kapalı topluluklar kurulabilmesi: “Platform, soysal medya ağlarındaki kapalı gruplar gibi gruplar kurmanıza ve grup içi haberleşmeyi de Boğaziçi Network üzerinden sağlamanıza imkân tanıyor. Mezunlar Ofisi olarak üzerinde çalıştığımız çeşitli çalışma grupları var, tamamlandığında onları da Network’e entegre edeceğiz. Örneğin kültür-sanat alanında çalışan ve bu alanla ilgilenen bir kültür-sanat grubu olacak ve grup üyeleri kendi aralarındaki tüm iletişimi Network üzerinden yürütebilecekler.”

Mezunlar Ofisi çatısı altında daha da güçlenecek ve yeni işlevlerle zenginleşecek Boğaziçi Network’e bogazici.network adresi üzerinden ulaşabilir ve üye olabilirsiniz.