Güney Kampüs'te doğan girişim 23 ülkeye ihracat yapıyor

Photo: 

Boğaziçi Quidditch Takımı'nda tanışan Boğaziçi mezunları, dört sene önce Avrupa'daki Quidditch takımlarına hizmet veren Utility Apparel adında bir spor ürünleri girişimi kurdu. Bugün farklı spor takımlarına da hizmet veren ve geniş yelpazede spor ürünleri satışları gerçekleştiren Utility Apparel, 20’den fazla ülkede 100’den fazla takıma spor ürünleri ihraç ediyor. Utility Apparel kurucularından Boğaziçi mezunları İhsan Mercan (BÜ’19) ve Erdi Bilal Yeşildal (BÜ’19) ile girişimlerinin hikâyesini konuştuk.

 

2017 yılında ilk çalışmalarına başlayan Utility Apparel; Arman Aktürk (BÜ’17), Ecem Bedriye Satıcı, Erdi Bilal Yeşildal (BÜ’19) ve İhsan Mercan (BÜ’19) tarafından kuruluyor. Utility Apparel’ın kuruluş hikâyesini İhsan Mercan, şöyle anlatıyor: 

“Quidditch sporu içindeki ilk girişimimiz başarısızlıkla sonuçlandı. Bu da aslında bizim için neleri yanlış yaptığımızı gördüğümüz bir öğrenme süreciydi. İlk girişimimizdeki başarısızlıklardan ders çıkarıp pazar araştırmaları, rakip analizi, pazarlama planlamaları yaparak ikinci girişimimiz Utility Apparel’ı kurduk. Öncelikli pazarımız olan Avrupa’dan ilerleyerek müşteri portföyümüzü oluşturmaya başladık.”

“Avrupa ve Amerika’daki 100’lerce takımın özelleştirilmiş spor giyim ihtiyacını karşılıyoruz”

Avrupa ve Amerika’daki Quidditch takımlarının özelleştirilmiş spor giyim ihtiyaçlarını karşılamak için yola çıkan genç girişimciler, yurt dışında kurdukları arkadaşlıkları ve spor takımlarıyla iyi ilişkileri neticesinde spor ürünleri ihraç etme konusunda kayda değer bir başarı kaydettiklerini, Avrupa ve Amerika’nın yanı sıra Avustralya ve Asya kıtalarına da hizmet vermeye başladıklarını vurguluyorlar.

Kuruldukları günden bugüne yüzde yüz müşteri memnuniyetini sağlamak için uğraştıklarını belirten genç girişimciler; Utility Apparel’ın yurt dışında tercih edilmesinin ardındaki en önemli sebebin, takımlar için özelleştirilmiş yüksek kaliteli ürünlerin Avrupa ve Amerika pazarına uygun fiyatlı pazarlanması olduğunu ekliyorlar.

Türkiye’de Avrupa’ya kıyasla kaliteli tekstil ürünlerini düşük maliyetlerle temin edebildiklerini belirten ve 4 yıldır İstanbul’da birçok spor ürününün yurt dışına ihracını gerçekleştirdiklerini aktaran İhsan Mercan ve Erdi Bilal Yeşildal sözlerini şu şekilde sürdürüyorlar:

“Biz farklı spor ürünlerini müşterilerimiz için özelleştiriyoruz. İsimleri, logoları ve tasarımlarıyla müşterilerimize, “bu bana ait” diyebilecekleri ürünler göndermeye çalışıyoruz. Sitemize giren ziyaretçiler, öncelikle dünyanın dört bir yanından yaptığımız anlaşmalar neticesinde yüzlerce takımın spor giyim ürünlerini görme imkânı buluyor. Bunun yanında, biz takımlara sadece spor giyim ürünleri göndermiyoruz.  Onların markalarının ve ürünlerinin pazarlanması noktasında da görev alıyoruz. Böylece hem biz hem de çalıştığımız takımlar kazanıyor. Bir çeşit “win-win” stratejisi diyebiliriz.

Takımların ürünlerinin yanı sıra müşterimizin günlük yaşamında da yüksek kaliteli Utility Apparel ürünlerini kullanmalarını amaç ediniyoruz. Günlük yaşamın her noktasında kullanılabilecek t-shirt, hoodie, sporcu sütyeni gibi birçok özel tasarımlı ürünün satışını sitemiz üzerinden gerçekleştiriyoruz.

Bugün Utility Apparel markası ile 23 ülkeden binlerce insanın hayatına, başından sonuna kadar onlar için özel olarak hazırlanan ürünlerle, evlerimizden ve ofislerimizden dokunmuş olmanın haklı gururunu yaşıyoruz.”

“Boğaziçi’nde aldığımız eğitimin başarı hikâyemizde payı büyük”

Birçok branştan takımla çalışan Utility Apparel, Türkiye’deki takımlara da ellerinden geldiğince maddi ve manevi destek vermeye çalışıyor. Türkiye 20 Yaş Altı Ultimate Frisbee takımına sponsor olan Utility Apparel, belirli aralıklarla Istanbul Quidditch Cup adıyla Kilyos’ta düzenlenen uluslararası Quidditch turnuvasının giyim sponsorluğunu da üstleniyor. Avrupa ve dünya genelinde Quidditch UK, Associazione Italiana Quidditch ASD gibi birçok organizasyonun ana spor giyim üreticisi olan Utility Apparel’in kurucuları, 2021 yılında da yeni takımlar ve organizasyonlar ile anlaşmalar yaparak müşteri portföylerini genişletmeyi hedefliyorlar.

Son olarak İhsan Mercan ve Erdi Bilal Yeşildal, Boğaziçi Üniversitesi’nin girişimleri için önemini şu sözlerle açıklıyorlar:

“Boğaziçi’nde aldığımız eğitimin ve bize bu eğitimi veren hocalarımızın girişim hikayemizdeki rolü çok büyük. Özellikle Uluslararası Ticaret Bölümü Öğretim Üyesi Dr. Oğuzhan Aygören’den aldığımız dijital pazarlama ve e-ticaret dersleri çalışmalarımızda oldukça etkili oldu.

Bunun yanında, Boğaziçili öğrenciler olarak yurtdışına ürün satmaya başlamamız, aslında Boğaziçi’nde kazandığımız bir cesaret. Utility Apparel, Güney Kampüs’ten çıkan bir girişim. Boğaziçi olmasa biz tanışamayacaktık. Bu nedenle gelecek çalışmalarımızda da şu anda olduğu gibi Boğaziçi öğrencilerine ve takımlarına katkı sağlamak istiyoruz. Ekibimizi de mümkün olduğunca Boğaziçi kimliğiyle oluşturmaya özen gösteriyoruz.”

 

Daha fazla bilgi: contact@utilityapparel.com

Website: www.utilityapparel.com

Facebook: facebook.com/utilityapparel

Instagram: instagram.com/utilityapparel