Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Dört yıllık bir lisans programı olan Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümü, ilk ve ortaöğretim düzeylerinde görev yapabilecek Bilişim Teknolojileri ve Yazılım ve Bilgisayar Bilimi öğretmenleri yetiştirmenin yanısıra öğrenmeyi sağlayacak süreç ve araçları çözümleyen, tasarlayan, geliştiren, uygulayan ve değerlendiren uzmanlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu uzmanlık alanları eğitim teknoloğu, öğretim tasarımcısı ve eğitim yazılımı tasarımcısı gibi terimlerle isimlendirilir.
Bölümümüzün öğretim programı yukarıdaki amaçlara uygun olarak öğrencilerin hem öğretmenlik hem de teknolojik becerilerini geliştirmek üzere tasarlanmıştır. Öğrenciler eğitim yazılımları, programlama dilleri, eğitsel yazılım tasarımı ve geliştirme, eğitsel video, İnternet ve e-öğrenme, öğretimde ilke ve yöntemler ve araştırma yöntemleri başlıkları altında bölüm dersleri almaktadır. Ayrıca ilk 2 yıl Matematik, Fizik, Kimya, Bilgisayar Mühendisliği bölümlerinden alınan dersler, Eğitim Fakültesi’nin diğer bölümlerinin pedagoji ağırlıklı dersleri, seçmeli dersler ve ileri İngilizce dersleri de öğretim programımızda yer almaktadır.
Bölüm öğretim elemanlarımız çağdaş yaklaşımlar çerçevesinde tasarlayıp etkileşimli olarak yürüttükleri derslerde kuram ve uygulamayı birleştirme fırsatı sunarlar.
Bölüm mezunlarımız, özel veya kamu sektöründe çeşitli kademelerde çalışmanın yanı sıra yüksek lisans ve doktora programlarına devam ederek akademik kariyer de yapabilmektedirler. Son yıllarda birçok mezunumuz; eğitim, enformatik, iletişim teknolojileri, öğrenme bilimleri gibi doktora programları ile birbirinden farklı dallarda lisansüstü programlarını tercih etmektedirler. Okullarda bilişim teknolojileri ve yazılım öğretmenliği yapan mezunlarımız eğitim teknolojisi planlama ve karar alma süreçlerinde kritik rol üstlenmektedir. Yazılım sektöründe eğitim yazılımı tasarlayıp geliştirenlerin yanı sıra bir grup mezunumuz da köklü eğitim kurumlarında eğitim teknoloğu olarak çalışmaktadır.
1.DÖNEM |
| 2.DÖNEM |
|
---|---|---|---|
CET 101 | Eğitim Teknolojisine Giriş | CET 102 | Eğitimde Bilişim Sistemleri ve Bilişim Tasarımı |
MATH 101 | Analiz I | MATH 102/201 | Analiz I/ Matris Kuramı |
PHYS 101 | Fizik I | PHYS 130 | Termodinamik ve Modern Fizik |
ED 101 | Eğitime Giriş | CMPE 150 | Bilgiişleme Giriş |
AE 111/ HSS -- | İleri İngilizce I/ Sosyal Bilimler Seçmelisi | AE 112/ HSS -- | İleri İngilizce II/ Sosyal Bilimler Seçmelisi |
3.DÖNEM |
| 4.DÖNEM |
|
CET 215 | Eğitim ve Teknoloji | CET 224 | Eğitimde Görselleştirme |
PHYS 201 | Fizik III | CET 282 | Öğretim İlke ve Yöntemleri |
CMPE 210 | Nesne Tabanlı Programlamanın Temelleri | CHEM 103 | Genel Kimya I |
ED 211 | Eğitim Psikolojisi | CHEM 109 | Genel Kimya Laboratuvar Uygulaması |
ED 221 | Rehberlik ve Danışmanlığın Temelleri | -- / -- | Serbest Seçmeli / Sosyal Bilimler Seçmelisi |
TK 221 | Türkçe I | TK 222 | Türkçe II |
5.DÖNEM |
| 6.DÖNEM |
|
CET 301 | Eğitimde Görsel Programlama Platformları | CET 314 | Bilgisayar Ağları ve İletişim |
CET 321 | Veri Tabanı Yönetimine Giriş | CET 322 | İnternet İçin Programlama |
CET 341 | Öğretim Tasarımı | CET 372 | Çoklu Ortam Tasarımı ve Üretimi |
ED 373 | Ölçme ve Değerlendirme | HTR 312 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi II |
HTR 311 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I | -- / -- | Serbest Seçmeli / Sosyal Bilimler Seçmelisi |
-- / -- | Serbest Seçmeli/ Sosyal Bilimler Seçmelisi | ||
7.DÖNEM |
| 8.DÖNEM |
|
CET 401 | Araştırma Yöntemleri | CET 444 | Eğitim Teknolojilerinde Topluma Hizmet Uygulamaları |
CET 431 | Proje Geliştirme ve Yönetimi | CET 462 | Bilgisayar Öğretmenliği Uygulaması |
CET 441 | Uzaktan Eğitimin Temelleri | CET 472 | Eğitim Yazılımları: Tasarlama, Geliştirme ve Değerlendirme |
CET 451 | Okul Deneyimi | -- / -- | Serbest Seçmeli / Sosyal Bilimler Seçmelisi |
ED 401 | Sınıf Yönetimi | -- / -- | Fen Bilimleri Seçmelisi |
Aktif çift anadal programı bulunmamaktadır.
İstatistikler
- Arttırılmış gerçeklik eğitsel uygulamaları
- Bilgi inşası pedagojisi ve teknolojisi
- Bilgi işlemsel düşünme becerileri
- Bilgisayar destekli işbirliğiyle öğrenme (CSCL)
- Bilgisayar bilimi ve programlama öğretimi
- Teknoloji entegrasyonu ve proje temelli öğrenme
- Eğitimde çoklu ortamlar
- Eğitsel yazılım geliştirme
- E-oyun tasarlama ve programlama
- İnsan-bilgisayar etkileşimi ve arayüz tasarımı
- Öğrenme yönetim ve içerik geliştirme sistemleri
- Öğretim tasarımı
- Teknoloji ile zenginleştirilmiş etkileşimli öğrenme ortamları
- Yazımlık platformları