Fizik Öğretmenliği

Lisans Eğitimi

Matematik, fizik, kimya ve fen bilimleri alanlarında nitelikli öğretmen yetiştirmek amacıyla geliştirilmiş olan eğitim programı; alan bilgisi, meslek bilgisi ve genel kültür olmak üzere üç temel grupta dersler içermektedir. Fen Edebiyat Fakültesi tarafından verilen alan dersleriyle, öğretmen adaylarının fizik, kimya ve matematik alanlarında derinlemesine bilgi sahibi olmaları hedeflenmektedir. Eğitim Fakültesi tarafından verilen meslek bilgisi dersleri ise, genel eğitim ve alan eğitimi dersleri olmak üzere ikiye ayrılmaktadır. Genel eğitim derslerinde eğitim ve öğretimle ilgili genel kuramlar; alan eğitimi derslerinde ise fizik, kimya, fen bilgisi, ilköğretim matematik ve ortaöğretim matematik eğitimi alanlarında özelleşmiş öğrenme kuramları ve öğretim yöntemleri ele alınmaktadır. Bölüm eğitimi kapsamında öğrencilere; bazı meslek bilgisi derslerinin parçası olarak seçkin resmi ve özel okullarda gözlem ve uygulama yapma olanağı sunulmaktadır. Öğrenciler aldıkları programların yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı alanlarda kendilerini geliştirmek amacıyla üniversitemizin diğer birimlerince sunulan seçmeli derslerden de yararlanabilmektedirler.

Bölümümüz, değişen eğitim programlarına ve iletişim teknolojilerine uyum sağlayabilen, araştırma ve sorgulama alışkanlığına sahip, öğretmenlik becerileri açısından üstün nitelikli, iletişim becerileri kuvvetli, kendini yenileyebilen, gelişmelere açık ve alanlarında önemli görevler üstlenen bireyler yetiştirmektedir.

Öğretim Kadrosu

Fen ve matematik öğretmenliği meslek derslerini veren öğretim kadromuz ayrıca fen ve matematik öğrenimi ve öğretimi, ölçme ve değerlendirme, program geliştirme ve öğretmen eğitimi gibi konularda da bilimsel araştırmalar yapmaktadır.

Mezunlarımız: 
Mezunlarımızın büyük çoğunluğu seçkin özel ve resmi eğitim kurumlarında öğretmenlik yapmaktadır. Bir kısmı da iş dünyasında bilişim teknolojileri ve finans gibi alanlarda çalışmaktadır. Akademik kariyerini sürdüren mezunlarımız ise, yurtiçi veya yurtdışında saygın yükseköğretim kurumlarında fen ve matematik eğitimi, eğitim teknolojisi ve ölçme-değerlendirme alanlarında lisansüstü eğitim çalışmalarına devam etmektedirler.
Ders Programı: 

1. DÖNEM

2. DÖNEM

CHEM

103

Genel Kimya I

CHEM

104

Genel Kimya II

MATH

101

Analiz I

CHEM

109

Genel Kimya Laboratuvarı

PHYS

101

Fizik I

MATH

102

Analiz II

ED

101

Eğitime Giriş

PHYS

102

Fizik II

AE / HSS

111/112

---

İleri İngilizce I, II /

Sosyal Bilimler Seçmelisi

---

---

Tamamlayıcı Seçmeli

3. DÖNEM

4. DÖNEM

PHYS

201

Fizik III

PHYS

202

Fizik IV

PHYS

221 /225

Maddenin Isıl Özellikleri / Yeryüzü Bilimine Giriş

MATH

202

Türevsel Denklemler

MATH

201

Matris Kuramı

ED

282

Öğretim İlke ve Yöntemleri

ED

211

Eğitim Psikolojisi

SCED

240

Bilim, Teknoloji ve Toplum

ED

221

Rehberlik ve Danışmanlığın Temelleri

TK

222

Türkçe II

TK

221

Türkçe I

HSS

---

Sosyal Bilimler Seçmelisi

5. DÖNEM

6. DÖNEM

PHYS

301

Klasik Mekanik I

PHYS

302

Klasik Mekanik II

PHYS

407

İleri Kuantum Fiziği I

PHYS

408

İleri Kuantum Fiziği II

SCED

350

Ortaöğretim Fen ve Laboratuvar Uygulamaları I

PHYS

380

Elektromanyetik Işımaya Giriş

SCED

320

Fen ve Matematikte Öğretim Yöntemleri

SCED

370

Fen ve Matematik Öğrenmede Durum Saptama ve Değerlendirme

HTR

311

Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I

CET

360

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme

 

 

 

HTR

312

Türkiye Cumhuriyeti Tarihi II

7. DÖNEM

8. DÖNEM

ED

401

Sınıf Yönetimi

SCED

418

Fizik Öğretmenliği Uygulaması Semineri

SCED

404

Fen ve Matematik Eğitiminde Araştırma Yöntemleri

SCED

442

Fizik Öğretimi Uygulaması

SCED

441

Fizik Öğretim Yöntemleri

---

---

Tamamlayıcı Seçmeli

SCED

450

Matematik ve Fen Alanları Öğretiminde Okul Deneyimi

---

---

Bilim Felsefesi / Bilim Tarihi Seçmeli

 

---

---

Fizik Seçmeli

---

---

Çevre Bilimleri Seçmelisi

---

---

Sınırsız Seçmeli

 

 

 

 

İstatistikler

2020
Puan Türü: 
SAY
Kontenjan: 
20+1
Tavan Puan: 
485,74027
Tavan Sıralama: 
25442
Taban Puan: 
449,31577
Taban Sıralama: 
55147
Okul Birincisi Puan: 
Dolmamış
Okul Birincisi Sıralama: 
Dolmamış
Araştırma Konuları: 
  • Bilimsel eleştirel düşünme
  • Fen ve matematik öğretiminde teknoloji kullanımı
  • Fen ve matematikte öğretim yöntemleri
  • Görselleştirme
  • Kavram yanılgıları
  • Kavramsal öğrenme
  • Matematiksel düşünme
  • Öğretmen eğitimi
  • Ölçme ve değerlendirme
  • Problem çözme
  • Program geliştirme
  • Teknolojiye dayalı öğrenme
  • Üstün yeteneklilerin özellikleri ve eğitimi