Fen Bilgisi Öğretmenliği

Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü / Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programı
Matematik, fizik, kimya ve fen bilimleri alanlarında nitelikli öğretmen yetiştirmek amacıyla geliştirilmiş olan eğitim programı; alan bilgisi, meslek bilgisi ve genel kültür olmak üzere üç temel grupta dersler içermektedir. Fen Edebiyat Fakültesi tarafından verilen alan dersleriyle, öğretmen adaylarının fizik, kimya ve matematik alanlarında derinlemesine bilgi sahibi olmaları hedeflenmektedir. Eğitim Fakültesi tarafından verilen meslek bilgisi dersleri ise, genel eğitim ve alan eğitimi dersleri olmak üzere ikiye ayrılmaktadır. Genel eğitim derslerinde eğitim ve öğretimle ilgili genel kuramlar; alan eğitimi derslerinde ise fizik, kimya, fen bilgisi, ilköğretim matematik ve ortaöğretim matematik eğitimi alanlarında özelleşmiş öğrenme kuramları ve öğretim yöntemleri ele alınmaktadır. Bölüm eğitimi kapsamında öğrencilere; bazı meslek bilgisi derslerinin parçası olarak seçkin devlet ve özel okullarda gözlem ve uygulama yapma olanağı sunulmaktadır. Öğrenciler aldıkları zorunlu derslerin yanı sıra, kendilerini geliştirmek amacıyla ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı alanlarda üniversitemizin diğer birimlerince sunulan seçmeli derslerden de yararlanabilmektedirler.
Bölümümüz, değişen eğitim programlarına ve iletişim teknolojilerine uyum sağlayabilen, araştırma ve sorgulama alışkanlığına sahip, öğretmenlik becerileri açısından üstün nitelikli, iletişim becerileri kuvvetli, kendini yenileyebilen, gelişmelere açık ve alanlarında önemli görevler üstlenen bireyler yetiştirmektedir.
Öğretim Kadrosu
Öğretim kadromuz matematik ve fen öğrenimi ve öğretimi, ölçme ve değerlendirme, öğretim tasarımı ve öğretmen eğitimi gibi konularda uluslararası ve ulusal düzeyde bilimsel araştırmalar yürütmekte ve verdikleri alan eğitimi derslerine ilişkin araştırmaları takip ederek derslerini sürekli olarak güncellemektedirler.
Mezunlarımızın büyük çoğunluğu seçkin özel ve devlet eğitim kurumlarında öğretmenlik yapmaktadır. Bir kısmı da iş dünyasında bilişim teknolojileri ve finans gibi alanlarda çalışmaktadır. Akademik kariyerini sürdüren mezunlarımız ise, yurtiçi veya yurtdışında saygın yükseköğretim kurumlarında matematik ve fen eğitimi, eğitim teknolojisi ve ölçme-değerlendirme alanlarında lisansüstü eğitim çalışmalarına devam etmektedirler.
1. DÖNEM |
| 2. DÖNEM |
|
---|---|---|---|
MATH 101 | Analiz I | MATH 102 | Analiz II |
PHYS 101 | Fizik I | PHYS 102 | Fizik II |
SCED 120 | Matematik ve Fen Eğitimine Akademik Hazırlık | -- | Sınırsız Seçmeli |
ED 101 | Eğitime Giriş | AE 112 | İleri İngilizce II / Tamamlayıcı Seçmeli |
AE 111/ -- | İleri İngilizce I / Sosyal Bilimler Seçmeli | PHYS 225 | Yeryüzü Bilimine Giriş I |
3.DÖNEM |
| 4.DÖNEM |
|
BIO 101 | Hücresel ve Moleküler Biyoloji I | BIO 102 | Hücresel ve Moleküler Biyoloji II |
MATH 201 | Matris Kuramı | BIO 106 | Hücre Biyolojisi Laboratuvarı |
PHYS 201 | Fizik III | CHEM 104 | Genel Kimya II |
CHEM 103 | Genel Kimya I | CHEM 109 | Genel Kimya Laboratuvarı |
ED 211 | Eğitim Psikolojisi | ESC 301 | Çevre Boyutu |
TK 221 | Türkçe I | SCED 282 | Matematik ve Fende Öğretim İlke ve Yöntemleri |
|
| TK 222 | Türkçe II |
5.DÖNEM |
| 6.DÖNEM |
|
ED 221 | Rehberlik ve Danışmanlığın Temelleri | CET 360 | Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme |
PRED 310 | Erken Dönem ve İlkokul Yıllarında Özel Eğitim | SCED 348
| Toplum Hizmeti |
SCED 351
| Fen Eğitiminde Laboratuvar Uygulamaları | HSS-- | Sosyal Bilimler Seçmelisi |
HTR 311 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I | HTR 312 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi II |
BIO 201 | Evrim ve Biyolojik Çeşitlilik | SCED 370
| Matematik ve Fen Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme |
SCED 320 | Fen Bilimlerinde Öğretim Yöntemleri I | SCED 342 | Fen Bilimlerinde Öğretim Yöntemleri II |
7.DÖNEM |
| 8.DÖNEM |
|
ED 401 | Sınıf Yönetimi | HSS-- | Sosyal Bilimler Seçmelisi |
SCED 404 | Fen ve Matematik Eğitiminde Araştırma Yöntemleri | SCED 462 | Fen Öğretmenliği Uygulaması |
SCED 450 | Matematik ve Fen Alanları Öğretiminde Okul Deneyimi | -- / -- | Tamamlayıcı Seçmeli |
SCED 301 | Vardamlı İstatistik I | -- / -- | Tamamlayıcı Seçmeli |
-- / -- | Sınırsız Seçmeli | -- / -- | Sınırsız Seçmeli |
Aktif çift anadal programı bulunmamaktadır.
İstatistikler
- Matematiksel, bilimsel ve eleştirel düşünme
- Öğretmenin öğrenmesi, öğretmen kimliği ve mesleki gelişimi
- Matematik ve fen öğretiminde ve öğreniminde teknoloji kullanımı
- Fen eğitiminde görselleştirme
- Fen eğitiminde kavramsal öğrenme
- Fen eğitiminde argümantasyon
- Matematik ve fen eğitiminde ölçme ve değerlendirme
- Matematik ve fen eğitiminde problem çözme
- Matematik ve fen eğitiminde program tasarımı
- Fen eğitiminde sosyobilimsel konular
- Fen eğitiminde bilimin doğası
- Erken yaşlarda matematik öğrenimi ve öğretimi
- Fen eğitiminde epistemoloji
- Matematik ve fen eğitiminde üstbiliş ve özdüzenleme
- Matematik öğretiminde ve öğretmen eğitiminde sanal gerçeklik kullanımı
- STEM Eğitimi
- Fen eğitiminde bilim iletişimi
- Olasılık ve istatistik eğitimi